HELAIAN DATA KESELAMATAN

Size: px
Start display at page:

Download "HELAIAN DATA KESELAMATAN"

Transcription

1 Halaman 1 dari 7 HELAIAN DATA KESELAMATAN SEKSYEN 1 PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Helaian Data Keselamatan ini mematuhi peraturan di Malaysia berdasarkan tarikh semakan yang tercatat di atas. PRODUK Pengecam Produk: Keterangan Produk: Kegunaan yang Dibenarkan: PENGENALAN SYARIKAT Pembekal: PETROGREASE MP Gris Berasaskan Lithium Penggunaan Gris untuk Keadaan Beban Tinggi, Tekanan Tinggi Petron Fuel International Sdn Bhd (4527-V) Menara I&P (Tower 1), Level 12A, No. 46, Jalan Dungun Damansara Heights Kuala Lumpur Talian Umum SEKSYEN 2 KLASIFIKASI GHS PERLABELAN GHS Simbol PENGENALAN BAHAYA Tidak diklasifikasikan sebagai Bahan Berbahaya berdasarkan kriteria Tataamalan Industri Mengenai Pengelasan Bahan Kimia dan Komunikasi Hazard Tiada simbol bahaya diperlukan. Maklumat Bahaya Lain: Bahaya Fizikal/ Kimia Bahaya Kesihatan Bahaya Alam Sekitar Tidak mendatangkan bahaya tetapi jika bersentuhan dengan bahan panas boleh menyebabkan kelecuran disebabkan haba. Tidak mendatangkan bahaya pada kesihatan jika digunakan dalam keadaan normal. Tidak diklasifikasikan sebagai berbahaya kepada alam sekitar.

2 Halaman 2 dari 7 SEKSYEN 3 KOMPOSISI DAN MAKLUMAT MENGENAI RAMUAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA Komposisi: Minyak berasaskan mineral yang bertapis halus (>90%) dan bahan tambahan. Komponen bahaya: Tiada. SEKSYEN 4 LANGKAH-LANGKAH PERTOLONGAN CEMAS MAKLUMAT AM Tiada bahaya yang memerlukan langkah pertolongan cemas khas. PENYEDUTAN SENTUHAN KULIT SENTUHAN MATA Beralih ke kawasan yang berudara segar jika terdapat penyedutan asap atau debu yang tidak disengajakan daripada panas yang terlampau atau pembakaran. Jika gejala berterusan, dapatkan rawatan perubatan. Segera jirus dengan air yang banyak, gunakan sabun jika ada. Tanggalkan pakaian dan kasut yang tercemar, dan basuh sebelum digunakan semula. Segera jirus mata dengan air yang banyak sekurang-kurangnya selama 15 minit atau sehingga kerengsaan berkurang. Jika kerengsaan berterusan, dapatkan rawatan perubatan dengan segera. PENELANAN Jika tertelan, JANGAN paksa muntah. Dapatkan rawatan perubatan dengan segera. JANGAN beri apa-apa melalui mulut kepada individu yang tidak sedarkan diri. SEKSYEN 5 Bahan Pemadam Api Prosedur Khas Memadam Kebakaran Produk Pembakaran Berbahaya LANGKAH-LANGKAH PEMADAMAN KEBAKARAN Jika berlaku kebakaran, gunakan buih, karbon dioksida atau alat pemadam api bahan kimia kering. Jet air tidak boleh digunakan secara langsung terhadap produk yang menyala. Elakkan menyembur air terus ke dalam bekas penyimpanan kerana bahaya mendidih. Walau bagaimanapun, air boleh digunakan untuk menyejukkan bekas, struktur dan peralatan yang terdedah kepada kebakaran. Perlindungan pernafasan dan mata diperlukan untuk kakitangan pemadam kebakaran. Wasap, asap, oksida sulfur, nitrogen, karbon dan gas toksik lain yang boleh terhasil.

3 Halaman 3 dari 7 SEKSYEN 6 Tumpahan Tanah Tumpahan Air LANGKAH-LANGKAH PELEPASAN TIDAK SENGAJA Ambil langkah berjaga- jaga keselamatan yang biasa, hapuskan sumber pencucuhan. Cegah pembuangan bahan tambahan, jika boleh berbuat demikian tanpa mendatangkan kesan bahaya. Untuk tumpahan kecil, prosedur pembersihan hendaklah dilaksanakan. Bagi tumpahan besar, prosedur pembersihan hendaklah dilaksanakan dan jika tumpahan berlaku di kawasan awam, segera jauhkan orang awam dari kawasan tumpahan dan maklumkan kepada pihak berkuasa. Cegah tumpahan daripada memasuki pembetung, aliran air, atau kawasan rendah. Bendung tumpahan cecair dengan pasir atau tanah. Pulihkan dengan mengepam atau dengan penyerap yang sesuai. Sekiranya cecair terlalu likat untuk dipam, kikiskan. Rujuk pakar mengenai pelupusan bahan yang diperoleh dan pastikan ianya mematuhi peraturan pelupusan setempat. Gunakan booms untuk membendung tumpahan dengan sertamerta. Keluarkan dari permukaan air dengan mengaup atau dengan menggunakan penyerap yang sesuai. Tenggelamkan dan / atau gunakan dispersant yang sesuai di perairan tidak terkurung sekiranya mendapat kebenaran dari pihak berkuasa tempatan dan agensi alam sekitar, Rujuk pakar mengenai pelupusan bahan yang diperoleh dan pastikan mematuhi peraturan pelupusan setempat. SEKSYEN 7 Penanganan Penyimpanan PENGENDALIAN DAN PENYIMPANAN Jauhkan dari sumber pencucuhan. Buka bekas dikawsan yang dialihudarakan dengan baik. Elakkan dari menyedut wap. Pastikan bekas sentiasa ditutup apabila tidak digunakan. Basuh dengan sebersih-bersihnya selepas mengendalikan bahan. Bekas kosong yang mempunyai sisa bahan (cecair atau wap) boleh mendatangkan bahaya. Jangan memberi tekanan, memotong, mengimpal, memateri, menggerudi, mengisar atau mendedahkan bekas kepada panas, nyalaan, percikan api, elektrik statik atau sumber pencucuhan lain; ia mungkin meletup dan menyebabkan kematian atau kecederaan. Drum kosong hendaklah dikeringkan sepenuhnya, ditutupkan dengan penutupnya dan segera kembalikan drum untuk dibaik pulih, atau dilupuskan dengan betul. Jangan simpan berdekatan dengan sumber pencucuhan. Simpan dikawasan yang dialihudarakan dengan baik. Bau dan wasap toksik boleh terhasil dari penguraian produk jika disimpan dalam suhu yang melebihi 60 o C untuk tempoh masa yang lama atau jika sumber haba melebihi 70 o C digunakan.

4 Halaman 4 dari 7 SEKSYEN 8 KAWALAN PENDEDAHAN DAN PERLINDUNGAN DIRI Kawalan Pendedahan Komponen No. CAS Sumber Nilai Distillates (Petroleum) solvent refined heavy paraffinic Residual oil (petroleum) solvent dewaxed ACGIH 5mg/m 3 10mh/m 3 (STEL) ACGIH 5mg/m 3 10mh/m 3 (STEL) Perlindungan Diri Prosedur Pengalihudaraan Perlindungan Pernafasan Perlindungan Tangan Perlindungan Mata Cadangan Pakaian Penggunaan sistem pengalihudaraan ekzos setempat adalah disyorkan untuk mengawal kabut dan wap. Pengalihudaraan atau ekzos tambahan mungkin diperlukan bagi mengekalkan kepekatan udara di bawah had pendedahan. Gunakan alat pernafasan muka penuh yang diluluskan oleh NIOSH/ OSHA bersama gabungan wap organik dan kartrij penapis kecekapan tinggi jika telah melebihi had pendedahan yang disyorkan. Gunakan alat pernafasan serba lengkap untuk masuk ke ruang terkurung, kawasan pengalihudaraan yang kurang baik dan tapak pembersihan tumpahan besar. Gunakan sarung tangan tahan kimia. Jika produk kemungkinan terkena mata, disyorkan memakai kaca mata keselamatan dengan pelindung sisi. Pakai sut pelindung kimia atau apron jika wujudnya potensi untuk bersentuhan dengan bahan. Gunakan kasut getah neoprena atau nitril apabila perlu untuk mengelakkan kasut tercemar. Dilarang memakai cincin, jam tangan atau sebarang pakaian yang boleh memerangkap bahan dan menyebabkan tindak balas pada kulit.

5 Halaman 5 dari 7 SEKSYEN 9 SIFAT FIZIKAL DAN KIMIA Catatan: Sifat-sifat fizikal dan kimia disediakan untuk pertimbangan keselamatan, kesihatan dan alam sekitar sahaja dan mungkin tidak mewakili sepenuhnya spesifikasi produk. Rujuk kepada Pembekal untuk mendapatkan maklumat tambahan. Rupa Takat Kilat, o C ph Tekanan Wap, kpa Kemudahbakaran Kelarutan dalam Air Seragam/ Licin Tidak berkaitan Tiada berkaitan Tiada data Tiada data Larut dalam hidrokarbon, tidak larut dalam air SEKSYEN 10 Kestabilan Ketidakserasian Pempolimeran SEKSYEN 11 Ketoksikan Akut Distillates (Petroleum) solvent refined heavy paraffinic Residual oil (petroleum) solvent dewaxed Ketoksikan Kulit Akut Ketoksikan Penyedutan Akut Kakisan dan Kerengsaan Kulit Kerosakan atau Kerengsaan Mata yang Serius Pemekaan Pernafasan/ Kulit Kemutagenan Sel Germa Bahaya Aspirasi Kekarsinogenan Ketoksikan Organ Pembiakan KESTABILAN DAN KEREAKTIFAN Produk ini stabil dan pempolimeran berbahaya tidak akan berlaku. Ejen pengoksidaan yang kuat. Tidak Berkaitan. MAKLUMAT TOKSIKOLOGI Oral, LD50 >5000 mg/kg Oral, LD50 >5000 mg/kg Dijangka ketoksikan yang rendah: LD50 > 2000 mg/kg, Tikus Tidak diklasifikasikan sebagai bahaya untuk pernafasan jika digunakan dalam keadaan normal. Tahap ketoksikan rendah. Sentuhan yang kerap atau berpanjangan boleh menyebabkan ketidakselesaan pada kulit. Kemungkinan untuk mengalami sedikit kerengsaan. Tiada bukti pemekaan pada kulit apabila produk digunakan ke atas kulit. Tiada maklumat yang diperolehi Ketoksikan minima. Tiada maklumat yang diperolehi Tiada maklumat yang diperolehi

6 Halaman 6 dari 7 SEKSYEN 12 MAKLUMAT EKOLOGI Data ekotoksikologi belum ditentukan khusus untuk produk ini. Maklumat yang diberikan adalah berdasarkan pengetahuan tentang komponen dan produk ekotoksikologi yang serupa. Kebolehgerakan Alam Sekitar Keterdegradan Alam Sekitar Keekotoksikan & Biopengumpulan Komponen minyak bagi produk ini adalah terapung dan boleh berpindah dari air ke darat. Tiada data khusus untuk produk ini, tetapi ia tidak dijangkakan akan mudah terbiodegradasi. Tiada data khusus untuk produk ini, tetapi ia tidak dijangkakan untuk membahayakan organisma akuatik. SEKSYEN 13 Pelupusan Sisa Perundangan Tempatan MAKLUMAT PELUPUSAN Penjana sisa bertanggungjawab menentukan sifat ketoksikan dan fizikal bahan yang dijana bagi menentukan klasifikasi dan kaedah pelupusan sisa yang sepatutnya mematuhi peraturan yang ditetapkan. Pelupusan hendaklah selaras dengan undang-undang dan peraturan serantau, kebangsaan dan tempatan yang berkenaan. SEKSYEN 14 DARAT AIR UDARA MAKLUMAT PENGANGKUTAN Produk ini tidak dikawal selia untuk pengangkutan jalan / kereta api. IMDG (Packaged Goods and BLCs). Produk ini tidak dikawal selia untuk pengangkutan air. (ICAO/IATA). Produk ini tidak dikawal selia untuk pengangkutan udara.

7 Halaman 7 dari 7 SEKSYEN 15 MAKLUMAT PENGAWALSELIAAN Bahan ini tidak diklasifikasikan sebagai bahan kimia berbahaya di bawah Peraturan- Peraturan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan (Pengelasan, Pelabelan dan Helaian Data Keselamatan Bahan Kimia Berbahaya) 2013 dan menurut kriteria yang ditetapkan oleh Tataamalan Industri (ICOP) mengenai Pengelasan Bahan Kimia dan Komunikasi Hazard (DOSH) Malaysia STATUS PERATURAN DAN UNDANG- UNDANG DAN PERATURAN YANG TERPAKAI Mematuhi pensyaratan inventori kimia negara / serantau berikut: KECI, ENCS, TSCA, AICS, DSL, IECSC, PICCS. Walau bagaimanapun, jika pelincir tersebut mengandungi bahan-bahan berbahaya, maka bahan-bahan berbahaya tersebut mesti diisytiharkan dalam Seksyen 4, dan klausa Pengelasan yang sesuai (klausa Risiko (R) & Keselamatan (S), dan rajah Pelabelan hendaklah diisytiharkan dalam Seksyen 15 seperti garis panduan DOSH Malaysia. Di samping itu, gambarajah pelabelan juga perlu diletakkan di atas pembungkusan pelincir (drum, tong) untuk memberi amaran kepada pengguna mengenai sifat berbahaya produk tersebut. SEKSYEN 16 Kelulusan MAKLUMAT LAIN Research and Development Department Petron Corporation Helaian data keselamatan ini mengandungi semakan berikut: 3 Ini adalah cetakan komputer dan tandatangan tidak diperlukan. Maklumat dan cadangan yang terkandung di sini adalah berdasarkan data dan sumber yang tepat dan betul yang boleh dipercayai dan Petron tidak membuat sebarang jaminan tersurat atau tersirat mengenai ketepatan maklumat atau kesesuaian cadangan yang terkandung di dalam SDS ini. Anda adalah bertanggungjawab untuk menghubungi Petron untuk memastikan bahawa dokumen ini adalah yang terkini daripada Petron. Maklumat dan cadangan yang diberikan adalah untuk pertimbangan dan penelitian pengguna. Pengguna adalah bertanggungjawab sepenuhnya untuk memastikan sendiri bahawa produk adalah sesuai untuk tujuan kegunaan dan untuk memastikan pengendalian dan penggunaan produk dengan selamat. Jika pengguna membungkus semula produk ini, pengguna adalah bertanggungjawab untuk memastikan bahawa maklumat tentang kesihatan, keselamatan dan maklumat lain yang perlu adalah disertakan bersama dengan dan/atau pada bekas tersebut. Amaran dan prosedur pengendalian selamat yang sewajarnya perlu diberikan kepada pengendali dan pengguna. Dilarang sama sekali membuat apa-apa pengubahsuaian pada dokumen ini. Petron tidak akan menerima apa-apa tanggungjawab dan menafikan kesemua liabiliti untuk apa-apa kesan mudarat akibat daripada pembelian, penjualan semula, kegunaan, pendedahan atau pelupusan produk tersebut. Pengguna harus mematuhi semua undang-undang dan peraturan-peraturan tempatan. Tidak dibenarkan, melainkan setakat yang diperlukan oleh undang-undang, menerbitkan semula atau menyiarkan semula, keseluruhan atau sebahagiannya, dokumen ini. Perkataan "Petron" digunakan sebagai rujukan, dan boleh merujuk kepada mana-mana satu atau lebih Petron Corporation, Petron Oil & Gas International Sdn Bhd atau mana-mana anggota gabungan yang memegang apa-apa kepentingan secara langsung atau tidak langsung. Dalam apa keadaan sekalipun, Petron atau pembekalnya adalah tidak bertanggungjawab untuk apa-apa kehilangan keuntungan secara langsung atau tidak langsung atau untuk apa-apa kerosakan khas, secara tidak langsung atau berbangkit, dan tanggungan liabiliti Petron terhadap mana-mana tuntutan ke atas kerosakan yang timbul atau berkaitan dengan penjualan, penghantaran atau penggunaan produk yang dibeli adalah melebihi harga belian produk tersebut.

MATERIAL SAFETY DATA SHEET 1. PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION IDENTIFIKASI PRODUK DAN SYARIKAT

MATERIAL SAFETY DATA SHEET 1. PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION IDENTIFIKASI PRODUK DAN SYARIKAT Safety Data Sheet according to 91/155 EC StoDivers Hydroban Reviewed on Printing date 15.06.2017 15.06.2017 MATERIAL SAFETY DATA SHEET Product Name : StoDivers Hydroban Nama Produk : StoDivers Hydroban

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Synative ES 2900 Nama bahan kimia: Kegunaan: Component for lubricants and metal working fluids Syarikat:

More information

RISALAH DATA KESELAMATAN SAFETY DATA SHEET

RISALAH DATA KESELAMATAN SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN SAFETY DATA SHEET Tarikh Penyediaan : Nombor Rujukan : 13.11.2014 Date Prepared : Reference No. : WATERSTOP_13.11.2014_V1 BAHAGIAN 1 : PENGENALPASTIAN BAHAN / CAMPURAN DAN SYARIKAT

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kima

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kima Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kima 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/preparation Sika Kimia

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/ mixture Sika Kimia

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Plantasil Micro Kegunaan: kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan. Enviromerc

Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan. Enviromerc Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Enviromerc Date of Issue : 20.12.2016 Replaces : 21.11.2015 Valid no longer than : 20.12.2020 Tarikh diisukan Menggantikan Sah sehingga 1.0 Chemical Product and

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Cegesoft PS 6 Nama bahan kimia: Triglyceride Kegunaan: kandungan kosmetik, Lipid layer enhancer

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Emulgade SE-PF Kegunaan: Bases for creams and ointments Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2,

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P228-xxxx Preparation Date June 2015 Revision No 2 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet 1. Pengenalpastian produk kimia dan syarikat Nama produk Helaian data keselamatan # Activ Premium 2T FC 464627 Penggunaan bahan / persediaan Minyak

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal ULTRASON E 6020 P POLYARYLETHERSULFONE Nama bahan kimia: Penggunaan bahan kimia yang disyorkan dan

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/ mixture Sika Kimia

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P254-6000 Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Euperlan PCO Kegunaan: Pearl shine concentrates, opacifiers Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk : Kansai Surecem 1009WP Part B Product Code No. Kod Produk : P669-9000 Product

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P229-9000 Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet 1. Pengenalpastian produk kimia dan syarikat Nama produk Helaian data keselamatan # Penggunaan bahan/persediaan Pembekal Protector Series Brake

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Euperlan Bright Kegunaan: kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

: Master FlorPlus 307 NS

: Master FlorPlus 307 NS RISALAH DATA KESELAMATAN SAFETY DATA SHEET Tarikh Penyediaan : Nombor Rujukan : 09-Sep-14 Date Prepared : Reference No. : Master FlorPlus307NS_09.09.14_V1 BAHAGIAN 1 : PENGENALPASTIAN BAHAN / CAMPURAN

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P792-XXXX Preparation Date September 2015 Revision No 2 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk : Kansai Surecem 1005WP Natural Product Code No. Kod Produk : P665-0001 Product

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P141-7001 Preparation Date December 2015 Revision No 2 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P212-9000 Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P862-9000 Preparation Date June 2015 Revision No 2 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/mixture Sika Kimia

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P102-7001 Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk : Kansai Sureglass 241 Part B Product Code No. Kod Produk : P792-9XXX Product

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Rheovis PU 1251 Kegunaan: Pengubah kepekatan cecair/larutan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal ULTRADUR B 4300G6 HIGH SPEED UN COLORED POLYBUTYLENE Penggunaan bahan kimia yang disyorkan dan sekatan

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalpastian syarikat dan sediaan/bahan Joncryl ADF 1300 Kegunaan: chemical for the chemical industry Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Rheovis PU 1256 Kegunaan: Pengubah kepekatan cecair/larutan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No

More information

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet 1. Pengenalpastian produk kimia dan syarikat Nama produk Helaian data keselamatan # Penggunaan bahan/persediaan Pembekal Energol RC-R 4000 32 454717

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P671-9000 Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/ mixture Sika Kimia

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P770-XXXX Preparation Date June 2015 Revision No 2 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P411-9000 Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Rheovis PU 1215 Kegunaan: Pengubah kepekatan cecair/larutan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P833-XXXX Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Cutina HVG Kegunaan: Pelaras kelikatan, kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kima

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kima Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kima 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/preparation SikaForce

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/19 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Cosmedia Triple C Kegunaan: kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P770-9000 Preparation Date June 2015 Revision No 2 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Kansai

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Texapon SB 3 KC Kegunaan: kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Plantacare 818 UP Kegunaan: zat aktif permukaan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/ mixture Sika Kimia

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk : Kansai Conducoat 311 Part C Product Code No. Kod Produk : P411-9099 Product

More information

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD

KANSAI PAINT KANSAI PAINT ASIA PACIFIC SDN BHD Product Code Kod produk P460-9XXX Preparation Date June 2015 Revision No 1 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE AND OF THE COMPANY PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Product Name Nama Produk Alesfloor

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal ULTRAMID A3WG6 BLACK 00564 POLYAMIDE Penggunaan bahan kimia yang disyorkan dan sekatan penggunaan:

More information

SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN. BHD.

SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN. BHD. SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN 5.5% ETHYLENE IN NITROGEN 5.5 % ETILENA DALAM NITROGEN 1. CHEMICAL PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION PENGENALPASTIAN PRODUK

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Irgazin Orange K 2910 Cadangan penggunaan: komponen pewarna Penggunaan yang tidak disyorkan: PRODUK

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Foamaster MO 2195 Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka U8/87 Bukit Jelutong, Seksyen

More information

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet 1. Pengenalpastian produk kimia dan syarikat Nama produk Helaian data keselamatan # Penggunaan bahan/persediaan Pembekal Edge Sport 5W-50 465074

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Irganox 245 DW ED Penggunaan yang tidak disyorkan: PRODUK INI TIDAK DISASARKAN UNTUK DIGUNAKAN DIDALAM

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Rheovis PU 1250 Kegunaan: Pengubah kepekatan cecair/larutan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/15 1. Pengenalpastian syarikat dan sediaan/bahan HD-Ocenol 90/95 V Kegunaan: Oleochemical raw material, emulsifier Syarikat: BASF (Malaysia)

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Cutina GMS V Nama bahan kimia: Glycerides, mono- and di- Kegunaan: bahan tambah khusus untuk industri

More information

HELAIAN DATA KESELAMATAN

HELAIAN DATA KESELAMATAN Halaman 1 dari 13 HELAIAN DATA KESELAMATAN BAHAGIAN 1 PENGENALAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA DAN PEMBEKAL Helaian Data Keselamatan ini mematuhi peraturan di Malaysia berdasarkan tarikh semakan yang tercatat

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Hydropalat WE 3323 Nama bahan kimia: Nombor CAS: 875779-24-1 Kegunaan: wetting agent Syarikat: BASF

More information

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN > 2.9 % H2 in Ar > 2.9% H2 dalam Ar 1. CHEMICAL PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/19 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Plantacare 2000 UP Kegunaan: zat aktif permukaan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

RISALAH DATA KESELAMATAN KIMIA MATERIAL SAFETY DATA SHEET

RISALAH DATA KESELAMATAN KIMIA MATERIAL SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN KIMIA MATERIAL SAFETY DATA SHEET Tarikh penyedian : Nombor rujukan : 27Nov13 Date prepared : Reference No. : _V1 BAHAGIAN 1 : PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT SECTION

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Rheovis PU 1250 NC Cadangan penggunaan: Pengubah kepekatan cecair/larutan Kegunaan: Pengubah kepekatan

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Cloisonne Blue 626C Kegunaan: kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Magnapearl 5000 Kegunaan: Pewarna untuk kegunaan industri Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2,

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalpastian syarikat dan sediaan/bahan Lumogen IR 788 Keluarga kimia: bahan pencelup kuarterilena Kegunaan: colourant for the plastics

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Loxanol MI 6840 Kegunaan: Bahan mentah, untuk kegunaan industri sahaja Syarikat: BASF (Malaysia)

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal ELASTOFLEX* MW5027 C-A Cadangan penggunaan: komponen poliuretana Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Elastollan 1170 A 11U000 Penggunaan bahan kimia yang disyorkan dan sekatan penggunaan: Cadangan

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Lumogen IR 765 Nama bahan kimia: Nombor CAS: 165550-64-1 Kegunaan: colourant for the plastics industry

More information

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia

Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Material Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia 1. Chemical product and company identification Product name Supplier/Manufacturer Telephone no. Fax no. Use of the substance/mixture Sika Kimia

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Sicopal Blue K 6210 Nama bahan kimia: Kobalt aluminat biru spinel Nombor CAS: 1345-16-0 Kegunaan:

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Sicopal Blue K 6310 Nama bahan kimia: Nombor CAS: 1345-16-0 Kegunaan: colourant for the plastics

More information

SAFETY DATA SHEET HELAIAN DATA KESELAMATAN

SAFETY DATA SHEET HELAIAN DATA KESELAMATAN SECTION 1: PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION BAHAGIAN 1: PENGENALAN BAHAN KIMIA DAN PEMBEKAL PRODUCT NAME : Davco Sealer 119 NAMA PRODUK : Davco Sealer 119 MAIN USE : Water repellant coating for stones

More information

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN PURIFIED ARGON ARGON TULEN 1. CHEMICAL PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT Product

More information

Chemical Safety Data Sheet. Risalah Data Keselamatan Kimia

Chemical Safety Data Sheet. Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia 1. Identification of the substance/preparation and company/undertaking Product name SDS no. Use of the substance/mixture Supplier EMERGENCY TELEPHONE

More information

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet 1. Pengenalpastian produk kimia dan syarikat Nama produk Helaian data keselamatan # #SDS Asal: Penggunaan bahan/persediaan Pembekal Castrol Pyroplex

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalpastian syarikat dan sediaan/bahan Rheovis PU 1280 Keluarga kimia: alkoksilat alkohol lemak-uretana Kegunaan: Perumusan Industri

More information

Page 1 of 12. Issue Date: Colourland Weatherflex Plus Version 2.1.1

Page 1 of 12. Issue Date: Colourland Weatherflex Plus Version 2.1.1 Issue Date: 01.06.2015 COLOURLAND WALL SEALER Colourland Paints Sdn Bhd Version No. : 2.1.1 Issue Date: 1/06/2015 Safety Data Sheet according to CLASS requirement SECTION 1 IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE

More information

SAFETY DATA SHEET HELAIAN DATA KESELAMATAN

SAFETY DATA SHEET HELAIAN DATA KESELAMATAN I. PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION I. PENGENALAN BAHAN KIMIA DAN PEMBEKAL PRODUCT NAME : Davco TTB 98 Cement Based Tile Adhesive NAMA PRODUK : Davco TTB 98 Cement Based Tile Adhesive MAIN USE : Cement

More information

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN AGROWELD AGROWELD 1. IDENTIFICATION OF THE SUBSTANCE PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT Product name Nama Produk Synonyms

More information

RINGKASAN RISALAH DATA KESELAMATAN Untuk Maklumat Lanjut : Sila rujuk risalah data keselamatan berikut

RINGKASAN RISALAH DATA KESELAMATAN Untuk Maklumat Lanjut : Sila rujuk risalah data keselamatan berikut LANTOS COATINGS Pte Ltd 2 Pioneer, Sector 1 Singapore, 628414 Phone: +65 9026 6249 sales@lantoscoatings.com www.lantoscoatings.com RINGKASAN RISALAH DATA KESELAMATAN Untuk Maklumat Lanjut : Sila rujuk

More information

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN Carbon Dioxide (1-5000ppm) IN NITROGEN Karbon Dioksida (1-5000ppm) dalam Nitrogen 1. CHEMICAL PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/20 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Hydropalat WE 3165 Kegunaan: wetting agent, additives for inks, varnishes or coatings, dispersing

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal BASOTECT W 2500mmx1250mmx500mm Cadangan penggunaan: Blok busa sel terbuka, Untuk pemprosesan insdustrial

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Dispers White 0022 Kegunaan: Pewarna untuk kegunaan industri Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/18 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Timica Extra Bright 1500 Kegunaan: kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan

More information

SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN. BHD.

SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN. BHD. SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN PURIFIED CARBON DIOXIDE KARBON DIOKSIDA TULEN 1. CHEMICAL PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA

More information

SYSTERM SAFETY DATA SHEET

SYSTERM SAFETY DATA SHEET SAFETY DATA SHEET 1. Identification of the substance/preparation and of the company/undertaking Product name: Name and address of Supplier: Classic Chemicals Sdn Bhd 19, Jalan Penerbit U1/43, Temasya Industrial

More information

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN 100PPM METHANE IN NITROGEN 100ppm METANA DALAM NITROGEN 1. CHEMICAL PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION PENGENALPASTIAN PRODUK

More information

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD

SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SIG SOUTHERN INDUSTRIAL GAS SDN BHD SAFETY DATA SHEET RISALAH DATA KESELAMATAN HELIUM HELIUM 1. CHEMICAL PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT Product name Nama Produk

More information

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet 1. Pengenalpastian produk kimia dan syarikat Nama produk Helaian data keselamatan # Penggunaan bahan/persediaan Pembekal Cilora 211 460547 Bendalir

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/19 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Texapon NSO Kegunaan: zat aktif permukaan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka U8/87

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/17 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Basotect G 1400mmx1250mmx500mm Penggunaan bahan kimia yang disyorkan dan sekatan penggunaan: Cadangan

More information

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet

Risalah Data Keselamatan Kimia. Chemical Safety Data Sheet Risalah Data Keselamatan Kimia Chemical Safety Data Sheet 1. Pengenalpastian produk kimia dan syarikat Nama produk Helaian data keselamatan # Penggunaan bahan/persediaan Pembekal Protector Series Coolant

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/16 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Oracet Yellow 144 FE Nama bahan kimia: PIGMENT Yellow 147 Nombor CAS: 4118-16-5 Cadangan penggunaan:

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/19 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Flamenco Pearl 110C Kegunaan: kandungan kosmetik Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn Bhd No 2, Jalan Astaka

More information

SAFETY DATA SHEET HELAIAN DATA KESELAMATAN

SAFETY DATA SHEET HELAIAN DATA KESELAMATAN I. PRODUCT AND COMPANY IDENTIFICATION I. PENGENALAN BAHAN KIMIA DAN PEMBEKAL PRODUCT NAME : Davco K11 Slurry 613 ECO Part A NAMA PRODUK : Davco K11 Slurry 613 ECO Part A MAIN USE : Waterproofing to basement,

More information

SAFETY DATA SHEET / RISALAH DATA KESELAMATAN 1 IDENTIFICATION OF THE PRODUCT & COMPANY INDENTIFICATION / PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT

SAFETY DATA SHEET / RISALAH DATA KESELAMATAN 1 IDENTIFICATION OF THE PRODUCT & COMPANY INDENTIFICATION / PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT 1 IDENTIFICATION OF THE PRODUCT & COMPANY INDENTIFICATION / PENGENALPASTIAN PRODUK KIMIA DAN SYARIKAT Product Details / Maklumat Produk Common Name / Nama Biasa Bifenthrin IUPAC Name / Nama IUPAC 2-methylbiphenyl-3-ylmethyl

More information

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet

Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Risalah Data Keselamatan Safety data sheet Mukasurat (Page): 1/19 1. Pengenalan bahan kimia dan pembekal Joncryl 945 Kegunaan: polimer untuk dakwat, varnis atau penyalutan Syarikat: BASF (Malaysia) Sdn

More information